Staples
Ooit was er Corporate Express. Wilde je snel prettig geprijsde kantoorspullenboel van A-merken en hoogwaardige kwaliteit in huis hebben, dan bestelde je daar. Of je ging langs bij Office Center. En toen kwam die kantoorgigant uit de V.S. van A. en die nam Corporate Express over. En ineens moest heel Europa in 11 talen over op Staples.
Er was net op dat moment een prachtig nieuwe huisstijl in ontwikkeling. Maar nog niet af. En de samensmelting dus in volle gang. Samen met onze collegae in Amerika werkten we de nieuwe huisstijl verder uit terwijl we images, folders, posters en meer maakten voor het nieuwe Staples in Europa. Inlcusief de 11-talige website.
“Like painting a Jet in flight”.
Enkele voorbeelden (1)
We zijn lang en veelvuldig bezig geweest met de veelbesproken en vaak vervloekte “split” (en de bijbehorende gradients en kleurschaduwen), de talloze productimages, tientallen meertalige pageheaders en zo mogelijk nog meer actie- en productbuttons. Maar met liefde en hart en ziel.
Enkele voorbeelden (2)
Voorbeelden (3)
De Easy Button
Oh ja. Staples was “your brand”. En makkelijk vooral. Vandaar de enorm populaire Easy Button, die gebruikt is in een serie briljante commercials, maar nu werkelijkheid is geworden.
En je kan em hacken om em je eigen geluiden te laten uitkramen.
We koesteren dat ene exemplaar dat we bezitten.