Identiteit
Over identiteit, logo, huisstijl en branding
Bekijk hier de chat die we met Tim hadden:
- He Tim, hoe staat het met dat tekstje voor onze site over identity, huisstijl, logo, branding enzo?
- Yo, echt nét mee bezig (serieus)!
- Wat vind je hiervan?
- “Voor een duidelijke positionering moet je weten waar je voor staat. Nu en straks. Daarmee is de eerste stap richting een herkenbare identiteit gezet. Voeg daar scherp inzicht in merkbeleving aan toe. En een geïnspireerd ontwerpbureau dat zich in beide posities weet te verplaatsen. Zoals Zodan.”
- Oe, serieuze tekst
- Niet dat het niet klopt hoor
- Ja, wel serieus inderdaad, zakelijk ook. Wacht ff, heb ook nog een tweede alinea…
- “Alle ingrediënten voor een heldere profilering in huis? Zet Zodan dan aan het werk om de eerste contouren van een unieke corporate identity te schetsten. Gevolgd door een proces waarin de merkpersoonlijkheid steeds meer gezicht krijgt. Onmiskenbaarder wordt. En tegelijkertijd veelzeggender.”
- Een PROCES? Neee, veel te ingewikkeld. Ik denk ook dat die zin over alle ingredienten wat lastig leest. Kun je niet iets luchtiger / vrolijker tekst en uitleg geven over huisstijlen en logo’s? En over dat je het met identity-ontwerp wat breder beziet. ‘Alles wat je herkenbaar maakt’ zeg maar.
- Ik heb nog een laatste alineaatje daarover, maar die is ook best hoogdravend…
- try me
- Van abstract concept tot eigen stijl. In logo’s en huisstijlen die de zakelijke identiteit goed uit de verf laten komen. Die zowel in print als in pixels persoonlijkheid communiceren. En die zorgen dat het gewenste imago dichtbij de daadwerkelijke identiteit van de organisatie staat.
- …
- Ja, meer zoiets, stuk beter.
- Pfiew
- Misschien nog iets aan toevoegen dat we altijd gaan voor krachtig, herkenbaar en onderscheidend?
- Sure. En een soort call-to-action natuurlijk nog.
- “Hoogste tijd voor een corporate make-over? Neem dan contact op voor meer informatie.”
- Perfect!